W żadnym dziale marketingowym nie powinno być wątpliwości, że warto wykorzystywać wszelakie narzędzia. Zarówno te do marketingu pośredniego, jak i bezpośredniego również. Ten pierwszy jest naturalnie powszechnie wykorzystywany i niemalże w każdej chwili naszego życia mamy z nim do czynienia.

Wciąż e-mail marketing jest bardzo skuteczny

Marketing bezpośredni polega natomiast na ingerencji w świadomość odbiorcy, ingerencji w taki sposób, by niejako zmusić go do zwrócenia uwagi na reklamę. Jedną z najpopularniejszych metod takiego marketingu jest e-mail marketing, bo jest on po prostu nieziemsko skuteczny – potrafi pięknie podbudować więź klienta z naszą marką, a także skutecznie zachęcać do kupna nowych produktów z udostępnionej oferty. Warto przyjrzeć się narzędziom, jakie możemy wykorzystać do usprawnienia i zautomatyzowania tej specyficznej kampanii marketingowej.

Dla kogo e-mail marketing typu SaaS?

FreshMail to właśnie takie narzędzie. Automatyzacja procesu reklamy z jego pomocą jest sama w sobie naprawdę mało skomplikowana – wystarczy dodać bazę adresów mailowych, a następnie skonfigurować częstotliwość wysyłki, edytować treść i tym podobne. W przeciwieństwie do konkurencyjnych usług takich jak MailWizz, FreshMail działa na serwerach zewnętrznych. Wiąże się to oczywiście z wyższą, comiesięczną opłatą, całkowicie zależną od stopnia wykorzystywania usługi. Natomiast plusem jest fakt, że nie musimy posiadać własnego serwera pocztowego. Nie musimy też kupować usługi takiej jak Amazon SES, czyli usługi pocztowej. Zagranicznymi liderami e-mail marketingu w wersji SaaS są MailChimp oraz AWeber. Na rynku polskim największą popularnością cieszą się GetResponse oraz FreshMail.

Czy taniej będzie na własnym serwerze?

Czy konfiguracja serwera pocztowego jest trudna? Nie, usługę należy po prostu wykupić, a następnie można już w zasadzie przejść do konfigurowania kwestii związanych stricte z kampanią marketingową. Należy pamiętać o limitach kont hostingowych. Jeżeli chcesz nie mieć żadnych limitów to musisz zainwestować w serwer VPS lub nawet serwer dedykowany. Najważniejszy pozostaje niezaprzeczalny fakt, że jest to narzędzie po prostu nieziemsko skuteczne, a zainwestowane w usługę pieniądze bardzo szybko się zwrócą. Zdecydowanie warto zapoznać się z tym rozwiązaniem i spróbować wykorzystać je w praktyce.

Wybór pomiędzy własną instalacją, a rozwiązaniem SaaS nie jest prosty. Ja wybrałem aplikację standalone.