Odwiedzając sklepy internetowe, nawet nie jako wierny klient, a z punktu widzenia osoby porównującej ceny lub jedynie oglądającej poszczególne produkty, możemy w przypadku wielu z nich natknąć się na tzw. newsletter. Newsletter to inaczej elektroniczna forma biuletynu – zapisują się do niego osoby zainteresowane danym sklepem bądź stroną, deklarując przy tym chęć otrzymywania wiadomości e-mailowych o nowościach. Prócz regularnych powiadomień o rozszerzającej się ofercie sklepu, osoby zamawiające newsletter mogą korzystać też ze specjalnych promocji, takich jak np. kupony rabatowe do wykorzystania na następne zakupy.

Korzyści płynące z newslettera

Aktualnie ta elektroniczna forma prenumeraty jest na tyle popularna, że korzystają z niej nie tylko właściciele sklepów internetowych, ale również osoby prowadzące serwisy informacyjne czy nawet często spotykane blogi. Nietrudno zresztą się domyślić, dlaczego to rozwiązanie jest tak popularne. Korzystanie z newslettera pozwala na szybkie i efektywne powiadamianie zainteresowanych osób o nowych artykułach czy produktach. Wysyłając go mamy więc pewność, że część osób zajrzy na naszą stronę, wykaże się aktywnością czy zakupi produkt – to ogromna korzyść, nawet jeśli większa ilość prenumerujących newsletter wiadomość zwyczajnie zignoruje. Dodatkowo wiadomości do wielu odbiorców jest wygodne i, z punktu widzenia prawa, całkowicie legalne, jeśli dana osoba wcześniej zgodzi się na taką reklamę drogą mailingową. Nie ma tu więc mowy o żadnym spamie.

Ciekawe informacje wprost na Twoją skrzynkę

Z kolei sama osoba prenumerująca newsletter, o ile rzeczywiście jest ona zainteresowana ofertą, będzie regularnie otrzymywać informacje o obniżkach, nowych produktach, promocjach. Jest to dobre rozwiązanie szczególnie dla osób, które w przeszłości korzystały już z usług danego sklepu internetowego, ale również jeśli dopiero zamierzają z niego korzystać. Mailingowa reklama powiadomi nas bowiem o najbardziej korzystnej ofercie, dzięki czemu w wielu przypadkach będziemy mogli zdobyć wymarzony produkt po promocyjnej cenie.

Jak sklepy internetowe przekonują nas do newslettera?

Niezwykle popularną i efektywną techniką, która skłania klientów do skorzystania z newslettera, jest oferowanie dodatkowych promocji i rabatów. Na przykład w sklepie internetowym Zalando za zapis do newslettera otrzymujemy indywidualny kod rabatowy, który możemy wykorzystać na nasze pierwsze zakupy. Indywidualny rabat i kody rabatowe ze stron internetowych nie mogą być łączone, jednak wciąż jest to rozwiązanie zachęcające i niezwykle korzystne dla obu stron.

Program lojalnościowy też dobrze działa

Kupony rabatowe to nie jedyna technika, z której korzystają sklepy internetowe, jednak najczęściej spotykana. Oprócz niej możemy zetknąć się z innymi specjalnymi ofertami, np. darmowymi gratisami. Tym sposobem sklep internetowy Zooplus oferuje punkty w programie lojalnościowym za zapis do newslettera. Punkty te klient zbiera za poszczególne zamówienia i może wykorzystać na zakup specjalnie wydzielonych produktów, jednak same punkty otrzymane za zapis do newslettera umożliwiają na zakup produktu o wartości do około 10 złotych.

Artykuł powstał dzięki serwisowi z kuponami do ciekawych narzędzi internetowych https://www.kupony.org