Prawidłowo zbudowana baza odbiorców jest kluczowa w aspekcie realizacji kampanii e-mail marketingowych. Od tego jak zostanie zbudowana zależy skuteczność kampanii. Sposobów na budowę bazy adresatów jest kilka. Warto przyłożyć do tego uwagę.

Bazę odbiorców twórz osobiście

Na początku podkreślić należy, że bazę mailingową powinno się tworzyć samemu. Oczywiście można skorzystać z zakupu gotowych baz lub zrealizować wysyłkę wykorzystując bazy różnego rodzaju portali. Trzeba jednak wiedzieć, że tego typu wysyłka będzie potwornie kosztowna. Ponadto nie będzie tak skuteczna jak tego oczekujemy. Jest tak między innymi dlatego, że tego typu bazy często nie są aktualne. Po drugie, bardzo wielu adresatów nawet nie wie, że się w takich bazach znajduje. Oznacza to, że w ogólne nie czekają na maile i informacje od nas. To wszystko wpływa na niewielką skuteczność takich wysyłek. Dlatego bazę adresatów budować powinno się samodzielnie. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że osoby które się na niej znajdują same i świadomie się na nią zapisały, a to oznacza, że są zainteresowane otrzymywaniem wysyłanych przez nas informacji.

Formularz double opt-in

Sposobów na budowanie własnej listy mailingowej jest kilka. Po pierwsze, na własnej stronie internetowej można umieścić specjalny formularz za pomocą, którego użytkownicy będą mogli się zapisać na listę mailingową. Tworząc taki formularz najlepiej jest skorzystać z jednego z narzędzi do realizacji kampanii e-mail marketingowej. Może być to Sendy lub FreshMail. Narzędzie te pozwalają na stworzenie formularza i umieszczenie go na stronie internetowej. Co więcej, dzięki temu osoba, która zapisze się na listę od razu trafi do specjalnie przygotowanej bazy w narzędziu. Najpopularniejszą alternatywą dla aplikacji Sendy jest MailWizz z płatnością jednorazową. Zaś konkurencją dla FreshMail (link) jest GetResponse (link).

Media społecznościowe też możesz wykorzystać

Do tworzenia bazy mailingowej można wykorzystywać także media społecznościowe. Bardzo skutecznym sposobem jest tworzenie różnego rodzaju poradników w formie e-booka PDF. Budowa bazy mailingowej polega na oferowaniu użytkownikom pobrania takiego poradnika w zamian za podanie swojego adresu e-mail. To bardzo skuteczna forma budowy bazy, ponieważ użytkownicy chętnie podają swoje adresy mailowe w zamian za możliwość pobrania wartościowego e-booka.

Wykorzystanie bloga do tworzenia bazy

Nie można oczywiście zapomnieć o blogu. Dzięki temu można budować swoją pozycję eksperta w danej dziedzinie. Wszystko dzięki publikowaniu wartościowych, unikalnych i merytorycznych materiałów. Jednocześnie można swoim czytelnikom oferować dodatkowe treści, ale pod warunkiem zapisania się na listę mailingową. Dzięki temu użytkownikom tym można wysyłać dodatkowe artykuły wzmacniając w ten sposób jeszcze bardziej swoją pozycję eksperta, ale po drugie od czasu do czasu można wysłać także przekaz reklamowy.

Pozwól na bezproblemowe wypisanie z bazy

Jeśli chodzi o email marketing to nie można zapomnieć o samym mailu. Chodzi o ten adres, z którego korzystamy do codziennej komunikacji. Warto w stopce umieścić informację o możliwości zapisania się na listę mailingową oraz umieścić odpowiedni link, który to umożliwi.

Kreatywność nie zaszkodzi

Jak zatem widać sposób na budowanie własnej listy mailingowej jest dość sporo. Warto wykorzystać je wszystkie wspomagając się odpowiednimi narzędziami.

Przed zakupem Sendy sprawdź tu https://www.kupony.org/sklep/sendy/, czy jest aktywna jakaś promocja.